PERSBERICHT
  Hoofddorp, 12 mei 2017
   
   
   
         
   

Kieskeurig blij met rapport ACM over online reviews

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft in zijn onlangs verschenen rapport aangekondigd strenger toe te zullen zien op de betrouwbaarheid van online reviews. Kieskeurig.nl heeft aan dit rapport volledige medewerking verleend door het delen van haar ervaringen met online reviews en het geven van inzicht in haar werkwijze en heeft dit op 17 maart diepgaand met de ACM besproken. Overigens werkt Kieskeurig al geruime tijd volgens de richtlijnen van de ACM.

Kieskeurig.nl is van mening dat online reviews alleen maar zinvol zijn als de betrouwbaarheid ervan grondig is gecontroleerd. Zelf controleert Kieskeurig.nl elke review binnen 24 uur op een aantal punten, zoals bijvoorbeeld opbouw en taalgebruik, het ip-adres, e-mailadres en de gebruikersnaam van de reviewer. Er worden veel steekproeven gedaan waarbij de reviewers wordt gevraagd een aankoopbewijs van het bewuste product te overleggen en te laten weten op welke manier er door de (web)winkel of fabrikant is gevraagd een review achter te laten op Kieskeurig.nl.

Kieskeurig.nl is geen voorstander van reviews die op basis van een beloning worden verkregen. Sinds 1 januari 2017 worden dergelijke reviews dan ook van de site geweerd.
Janneke ten Dam, Manager Content en Marketing van Kieskeurig.nl: “Ons bestaansrecht ontlenen wij onder andere aan de betrouwbaarheid en objectiviteit van de reviews die op onze site worden gepubliceerd. Beloningen kunnen reviewers verleiden tot het schrijven van gekleurde beoordelingen. Die publiceren we dan ook niet.”

Transparantie

Kieskeurig.nl is van mening dat de bemoeienis van de ACM de transparantie van reviewwebsites in de toekomst zal vergroten. Ten Dam: “Die transparantie vinden we heel belangrijk. Op onze site https://www.kieskeurig.nl/reviews geven we duidelijk aan hoe wij werken en aan welke kwaliteitseisen de reviews op onze site voldoen. Want uiteindelijk willen we consumenten met betrouwbare informatie helpen de voor hen juiste keuzes te maken.”

Download highres afbeelding

Noot van de redactie / niet ter publicatie:
Deze persinformatie wordt u namens Kieskeurig.nl toegezonden. Neem voor meer informatie en/of interview aanvragen contact op met:

Contactpersoon: Janneke ten Dam, Manager Content & Marketing Kieskeurig.nl

Telefoon: +31 88 751 83 47
Mobiel: +31 6 52 64 35 93
E-mail: janneke.tendam@kieskeurig.nl


Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl, onderdeel van Reshift, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete vergelijker op het gebied van consumentenelektonica. Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie te verschaffen over diverse producten. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten.

Kijk voor meer informatie op kieskeurig.nl
 
Facebook: facebook.com/Kieskeurig.nl
Twitter: @kieskeurig_nl



Klik hier als u onze persberichten niet meer wilt ontvangen.