PERSBERICHT
  Hoofddorp, 10 april 2017
   
   
   
         
   

Kieskeurig.nl Tech Trends: zoektrends eerste kwartaal 2017
Fun Cooking, e-bikes en gladde benen

Met het vroege voorjaar in de lucht en de eerste rokjesdag in maart is er op Kieskeurig.nl veel belangstelling voor scheerapparaten voor vrouwen, zoals de Ladyshave en epilators. Het aantal zoekopdrachten op de productvergelijker steeg met ruim 15 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2016. Verder zoeken steeds meer mensen naar e-bikes en is er veel belangstelling voor Fun Cooking.

Deze trends blijken uit data van productvergelijker Kieskeurig.nl. Janneke ten Dam, Manager Content & Marketing bij Kieskeurig.nl: “Uit cijfers van Bovag-Rai blijkt dat 1,3 miljoen consumenten een e-bike bezitten. Ook op onze site zien we een toenemende belangstelling voor elektrische fietsen. Het aantal zoekopdrachten naar e-bikes steeg met 200 procent in het eerste kwartaal van 2017 ten opzichte van een jaar eerder.”

Fun Cooking met familie en vrienden
Een andere belangrijke trend is Fun Cooking. Ten Dam: “Eten met familie en vrienden blijft belangrijk. We zijn steeds op zoek naar andere manieren van shared dining, zoals het nog altijd populaire gourmetten. Deze trend heeft invloed op het zoekgedrag op onze site. In januari werd maar liefst 65 procent meer gezocht op Fun Cooking apparaten dan in dezelfde maand in 2016.”

Trendy keukenapparatuur
De top 5 keukenapparatuur in de categorie Fun Cooking waar het meest naar wordt gezocht op Kieskeurig.nl bestaat uit:
1.    Raclette/gourmet
2.    Grillplaat
3.    Pizzarette
4.    Fondue
5.    Wok set.

USB sticks en gaming krijgen impuls
Uit data van Kieskeurig.nl blijkt dat externe schijven, waaronder USB sticks, gewild zijn. Door de huidige digitalisering is de consument vaker op zoek naar een externe hard disk om bijvoorbeeld back-ups te maken van foto’s, video’s of andere programma’s. De nieuwere USB sticks hebben een capaciteit vanaf 32GB én een lagere prijs dan voorheen, waardoor men tegenwoordig al veel data kwijt kan op een handzame USB stick.

Ook is gaming nog steeds onverminderd populair. Dit heeft onder andere te maken met de recente introductie van de Nintendo Switch. Het aantal consumenten dat informatie zocht over gaming gerelateerde producten in maart dit jaar steeg maar liefst met 50 procent in vergelijking tot maart 2016.

Draagbare radio’s in de keuken
Kieskeurig.nl ziet ook een flinke stijging in de belangstelling voor draagbare radio’s met 25 procent meer bezoekers in het eerste kwartaal van 2017. Ten Dam weet waarom: “De kosten van deze producten zijn laag, namelijk tussen de 50 en 100 euro. Draagbare radio’s worden veel in de keuken gebruikt voor muziek in de ochtend of tijdens het koken. Bovendien hebben de meeste radio’s nu DAB+ (digitaal radio luisteren) technologie, zodat je CD kwaliteit hebt met storingsvrije ontvangst.”

Smartcard voor televisie op retour
Televisies met een smartcard zijn definitief op hun retour. Het online kijken van video’s en tv-programma’s groeit daarentegen hard. Deze ontwikkeling zorgt voor een tweede daling op rij bij aanschaf van televisies die gebruik maken van een smartcard technologie. Ten Dam vult aan: “Veel kijkers van digitale televisie sluiten nu een televisieabonnement af, inclusief een interactieve mediabox. Met deze box kan men gebruik maken van on demand videodiensten of –streaming diensten, zoals Netflix en/of YouTube. Providers, zoals KPN, Ziggo, Telfort of Tele2, bieden deze mediaboxen al in simpele en goedkope uitvoeringen aan bij een abonnement, waardoor men ze niet meer zelf hoeft aan te schaffen.”

Download highres afbeelding

Noot van de redactie / niet ter publicatie:
Deze persinformatie wordt u namens Kieskeurig.nl toegezonden. Neem voor meer informatie en/of interview aanvragen contact op met:

Contactpersoon: Janneke ten Dam, Manager Content & Marketing Kieskeurig.nl

Telefoon: +31 88 751 83 47
Mobiel: +31 6 52 64 35 93
E-mail: janneke.tendam@kieskeurig.nl


Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl, onderdeel van Sanoma, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete consumentensite van Nederland. Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie te verschaffen over diverse producten. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten.

Kijk voor meer informatie op kieskeurig.nl
 
Facebook: facebook.com/Kieskeurig.nl
Twitter: @kieskeurig_nl



Klik hier als u onze persberichten niet meer wilt ontvangen.